سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
دانشگاه آزاد الیگودرز
من موسوی .یه دانشجو الیگودرزی .رشته کامپیوتردانشگاه لرستان در الیگودرز.بچه های دانشگاه آزاد الیگودرزخیلی دیر آپدیت می شه چون واقعا سرم شلوغه.***تقدیم به تمامی دخترها وپسرهای دانشگاه آزاد واحد الیگودرز*****
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 43
کل بازدید : 499699
کل یادداشتها ها : 85
خبر مایه


در اجلاس شورای مرکزی دانشگاه عنوان شد .

تازه ترین برنامه های آموزشی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان و اساتید..

 

شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر عبدالله جاسبی و روسای مناطق و واحدهای دانشگاهی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.
به گزارش ایسنا، دکتر عبدالله جاسبی در این نشست با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و 200 هزار دانشجوست، افزود: این تعداد دانشجو بیش از 50 درصد جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می دهد
.
وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 800 هزار دانشجو از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده اند، اظهار کرد: اگر دانشگاه آزاد نبود و تنها 10 درصد از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه که دارای تمکن مالی بودند به خارج از کشور می رفتند 45 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد
.
وی با اشاره به وجود چهار اتحادیه و 300 تشکل اسلامی در دانشگاه آزاد، گفت: حضور این تشکلها، فضای دانشگاه را بیش از هر زمان دیگر نشاط آور می کند
.
وی با اشاره به افزایش ناگهانی حقوق اساتید در دانشگاه های دولتی، تصریح کرد: در دانشگاه آزاد به دلیل نبود بودجه دولتی، افزایش حقوق در سه مرحله انجام شد که مرحله اول در اسفند 83 ، مرحله دوم در مهر 84 و مرحله آخر در اسفند 84 انجام گرفت و امسال نیز حقوق هیات علمی و پرسنل نیز 15 درصد افزایش می یابد و 5 درصد نیز برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است; بنابراین حقوق هیات علمی و پرسنل دانشگاه از دانشگاه های دولتی نه تنها کمتر نیست شاید بیشتر هم باشد
.
به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی، وامهای رهن و خرید مسکن اعضای هیات علمی نیز افزایش هایی داشته است که به آنها ابلاغ شد
.

پنجاه و سومین اجلاس

شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر عبدالله جاسبی و روسای مناطق و واحدهای دانشگاهی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.
به گزارش ایسنا، دکتر عبدالله جاسبی در این نشست با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و 200 هزار دانشجوست، افزود: این تعداد دانشجو بیش از 50 درصد جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 800 هزار دانشجو از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده اند، اظهار کرد: اگر دانشگاه آزاد نبود و تنها 10 درصد از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه که دارای تمکن مالی بودند به خارج از کشور می رفتند 45 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد.
وی با اشاره به وجود چهار اتحادیه و 300 تشکل اسلامی در دانشگاه آزاد، گفت: حضور این تشکلها، فضای دانشگاه را بیش از هر زمان دیگر نشاط آور می کند.
وی با اشاره به افزایش ناگهانی حقوق اساتید در دانشگاه های دولتی، تصریح کرد: در دانشگاه آزاد به دلیل نبود بودجه دولتی، افزایش حقوق در سه مرحله انجام شد که مرحله اول در اسفند 83 ، مرحله دوم در مهر 84 و مرحله آخر در اسفند 84 انجام گرفت و امسال نیز حقوق هیات علمی و پرسنل نیز 15 درصد افزایش می یابد و 5 درصد نیز برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است; بنابراین حقوق هیات علمی و پرسنل دانشگاه از دانشگاه های دولتی نه تنها کمتر نیست شاید بیشتر هم باشد.
به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی، وامهای رهن و خرید مسکن اعضای هیات علمی نیز افزایش هایی داشته است که به آنها ابلاغ شد.
دکتر جاسبی در ادامه با انتقاد از عدم افزایش حقوق هیات علمی دانشگاه در تعدادی از واحدها، تصریح کرد: قانون افزایش حقوق برای هیات علمی نیمه وقت نیز در برخی واحدها اجرا نشد که اشتباه است و باید تمام اعضای هیات علمی نیمه وقت و تمام وقت که شرایط دانشگاه را پذیرفته اند از افزایش حقوق بهره مند شوند.
دکتر جاسبی معتقد است دانشگاه آزاد با گستردگی و حجم عظیمی که دارد نمی تواند به صورت متمرکز اداره شود، بنابراین از مدتها قبل برای تمرکززدایی اقداماتی صورت گرفت، به نحوی که از امسال احکام تمام معاونان و افرادی که در سازمان مرکزی صادر می شد از سوی روسای مناطق صادر می شود و در هر منطقه کمیته انتصابات تشکیل شده است و قصد داریم که دانشگاه آزاد به صورت دانشگاه فدرال درآید.
وی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه را 25 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در برنامه چهارم توسعه باید حدود 20 تا 25 هزار عضو هیات علمی جذب شوند که البته با توجه به حضور 12 تا 13 هزار دانشجوی دکترای تخصصی و 50 هزار فوق لیسانس برای جذب این هیات علمی مشکلی نخواهیم داشت.
دکتر جاسبی در مورد بورسیه دانشجویان نیز گفت: بخش عمده دکترای خود را بورسیه می کنیم اما متاسفانه برخی واحدها برای بورسیه دانشجویان مقاومت هایی می کنند که اشتباه است، دانشگاه آزاد نه تنها دانشجویان خود را بورسیه می کند بلکه دانشجویان رشته فنی مهندسی دانشگاه های دیگر را نیز بورسیه خواهد کرد.
دکتر جاسبی با اشاره به حذف کمیته سه نفره از دو سال گذشته در دانشگاه آزاد، گفت: واحدها باید به جای فشار به معاونت ها و روسای مناطق برای تصویب رشته هایشان به مجموعه آموزشی واحدهای خودشان فشار بیاورند تا با فراهم کردن هیات علمی بتواند رشته هایشان را تصویب کنند.
رییس دانشگاه آزاد در بخشی از سخنان خود با اشاره به تصویب حذف دوره کاردانی مامایی افزود: درخواست کرده ایم که حذف این رشته از امسال انجام نشود زیرا پذیرش آن در دفترچه آزمون سال جاری درج شده است و در سال آینده اگر امکان آن وجود دارد کاردانی مامایی به کارشناسی مامایی تبدیل شود و یا به جای این رشته در رشته های علوم آزمایشگاهی و پرستاری در مقطع کاردانی دانشجو پذیرفته شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی از برخورد با دانشکده های پزشکی دانشگاه که دارای بیمارستان نیستند، خبر داد و گفت: رشته ها تعطیل نمی شوند بلکه مدیریت ها باید پاسخگو باشند.
دکتر جاسبی ادامه داد: مدارک فارغ التحصیلان از این پس به صورت هلوگرام تهیه می شود و امکان تقلب به صفر می رسد .
وی سلف سرویس دانشگا هها را محلی دانست که می تواند باعث بحرانی شود و افزود: مواد غذایی سوبسیددار نباید در بازار آزاد فروخته و یا تعویض شود و باید کیفیت غذا توجه شود.
وی گفت: امسال وام خوبی برای دانشجویان تصویب شده است و به دلیل این که بودجه وام اداره شده است نباید مشکلی ایجاد شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد ایجاد مقبره شهدای گمنام در واحدهای مختلف دانشگاه، تصریح کرد: ایجاد مقبره بدون مجوز و فراهم کردن امکانات نباید صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، دکترجاسبی در پنجاه و سومین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه ، با بیان اینکه آزمون دانشگاه در سال گذشته با نهایت دقت و امنیت برگزار شد و امسال نیز باید امنیت آن تقویت شود، گفت: برخی برای اهداف سیاسی می خواهند با اغتشاش در کنکور به دانشگاه آزاد ضربه بزنند، بنابراین باید نهایت امنیت را برای برگزار شدن آزمون به کار گرفت.
وی در ادامه اطلاع رسانی را بسیار مهم دانست و افزود: بزرگترین نقطه ضعف دانشگاه آزاد اسلامی این است که نتوانسته فعالیت هایش را به اطلاع عموم برساند به همین دلیل در شورای اطلاع رسانی قرار شد تا تلفن گویا ، سیستم کابلی و سیستم یکپارچه اطلاع رسانی ایجاد شود.
وی تهیه تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی را از سوی همه واحدها ضروری دانست و افزود: همه واحدها ملزم هستند تا تاریخچه دانشگاه آزاد، فراز و نشیب هایی که پیموده است را تهیه کنند.
وی بزرگترین خطر تهدیدکننده دانشگاه آزاد را افزایش بی رویه پرسنل عنوان کرد و افزود: به هیچ وجه نباید استخدام بی رویه صورت گیرد.
دکتر جاسبی با اشاره به حذف آزمون کاردانی پیوسته در سال 84 گفت: امسال نیز آزمون کاردانی ناپیوسته حذف می شود و برای سالهای آینده نیز حذف آزمون کارشناسی در نظر گرفته شده است.
دکتر جاسبی در پایان تصریح کرد: پولی که بابت شهریه ازدانشجویان گرفته می شود در مقابل با دانشگاه های دولتی کمتر از یک هفتم است.

عدم پذیرش دانشجو در واحدهای فاقد بیمارستان
در ادامه این نشست معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده هایی که دارای رشته مامایی در مقطع کاردانی هستند با توجه به حذف این مقطع باید به سمت پذیرش دانشجو در رشته های دیگر بروند.
به گزارش ایسنا، دکتر یحیوی در پنجاه و سومین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: 13 دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی دارای مقطع کارشناسی مامایی و 39 دانشکده دارای رشته مامایی در مقطع کاردانی هستند که تعدادی از دانشکده های دارای مقطع کاردانی هنوز پاسخی برای برگزاری دوره کارشناسی در این رشته ارایه نکرده اند.
وی افزود: از 39 واحد دارای رشته مامایی در مقطع کاردانی 11 واحد استحقاق ارتقا تا مقطع کارشناسی را دارند و 9 واحد نیز در حد مطلوب هستند که در جمع علاوه بر 13 واحد پیشین که در رشته مامایی مقطع کارشناسی دانشجو داشته اند، 33 واحد توانایی برگزاری دوره کارشناسی مامایی را دارند اما باید به فارغ التحصیلان این رشته ها نیز توجه شود که بیکار نمانند.
وی افزود: هفت واحد نیز وضعیت ضعیف دارند و برگزاری دوره کارشناسی رشته مامایی در 12 واحد غیرممکن است.
وی با اشاره به پیشنهاد رییس دانشگاه مبنی بر جایگزین کردن رشته علوم آزمایشگاهی به جای رشته مامایی، تصریح کرد: سال ها تلاش کرده ایم که مجوز برگزاری دوره های علوم آزمایشگاهی را از مقطع کاردانی به کارشناسی کسب کنیم اما ناموفق بوده ایم زیرا به راحتی برای برگزاری رشته علوم آزمایشگاهی مجوز نمی دهند، اما در رشته هایی مانند بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط ، پس از بررسی امکانات به راحتی مجوز داده می شود.
وی توصیه کرد واحدهایی که امکان ارتقای رشته های کاردانی به کارشناسی را ندارند باید به سمت این گونه رشته ها بروند.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نداشتن بیمارستان در تعدادی از واحدهای پزشکی دانشگاه گفت: رییس دانشگاه در سال پیش وعده داده بود که اگر تا سال 85 واحدی فاقد بیمارستان باشد نمی تواند دانشجو بپذیرد و امیدواریم امسال این واحدها دانشجویی پذیرش نکنند.
دکتر یحیوی با اشاره به تعطیلی موقت 12 واحد علوم پزشکی که در آنها رشته ی پرستاری تدریس می شده است گفت: تاکنون 10 واحد مورد بررسی قرار گرفته اند و آخرین واحد نیز در 17 خرداد ماه مورد بررسی قرار می گیرد که امیدواریم در نشستی که در اواخر تیر ماه با وزارت بهداشت برگزار می کنیم، این 12 دانشگاه بتواند مجوز پذیرش دانشجو کسب کنند.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در خاتمه امکانات کم ، نبود هیات علمی و محل کارورزی را عامل افت تعدادی از واحدها دانست و افزود: وزارت بهداشت تصمیم دارد کلیه رشته های مقطع کاردانی را حذف کند.

برای هر دانشجو 10 متر مربع فضا در دانشگاه وجود دارد
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت : به ازای هر دانشجو10 مترمربع فضا در دانشگاه وجود دارد.
مهندس شهرکی در پنجاه و سومین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه تاکنون توانسته یازده میلیون متر مربع فضا ایجاد کند که این رقم 3 برابر دانشگاه های دولتی است.
وی با تاکید بر این که 95 درصد امور عمرانی دانشگاه در چارچوب ضوابط انجام می شود، گفت: 5 درصد دیگر مربوط به واحدهای تازه تاسیس است که با ضوابط دانشگاه آشنا نیستند.
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که متوسط زمان ساخت ساختمان های دانشگاه یک سال و نیم است،اظهار کرد: در دستگاه های دولتی ساخت فضای عمرانی پنج سال به طول می انجامد.
مهندس شهرکی با تاکید بر این که ساختمان های دانشگاه آزاد باید از استحکام لازم برخوردار باشند، گفت: اگر در ساخت ساختمانی 50 درصد کار انجام شده باشد و در مقابل 60 درصد پول به پیمانکار پرداخت شود، خلاف است و باید جلوی آن گرفته شود.

ارایه کارت اعتباری به دانشجویان
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از ساخت سوئیت های دانشجویی، ارایه کارت اعتباری به دانشجویان ، اصلاح آیین نامه کمیته انضباطی و تغییر شکل و محتوای دانشنامه های فارغ التحصیلان خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر فریدون رهنما در پنجاه و سومین نشست شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به مذاکرات رییس دانشگاه با یکی از بانکهای کشور گفت: در صورت توافق بزودی کارت اعتباری در تعدادی از واحدها به صورت آزمایشی به دانشجویان ارایه می شود.
وی با بیان اینکه 186 واحد دانشگاه دارای دفاتر مشاوره هستند، خاطرنشان کرد: اگر 50 درصد دانشجویان را غیربومی فرض کنیم، باید دانست که 50 درصد آنها از نظر عاطفی به کمک نیاز دارند.
دکتر رهنما با اشاره به اینکه دانشگاه تنها 10 تا 15 درصد دانشجویان را در خوابگاه اسکان می دهد، تصریح کرد: در ساخت خوابگاه ها باید اوقات فراغت دانشجویان مدنظر قرار گیرد.
به گفته وی ، استاندارد جدید خوابگاه های دانشجویی، ساخت سوئیت است، زیرا خوابگاه های جمعی بیماریهایی را برای دانشجویان به دنبال دارد، بنابراین مدیران باید در تهیه خوابگاه های جدید تجدیدنظر کنند.
وی با اشاره به صدور بالغ بر 200 هزار مدرک دانشگاهی در سال گذشته، ادامه داد: قرار است که تمام مدارک با امضای معاونت دانشجویی دارای ارزش شود و کلیه مدارک بدون این امضا جعلی است.
وی با بیان اینکه سال گذشته همچنین 160 هزار دانشنامه و 20 هزار ثبت تاییدیه انجام شده است، خاطرنشان کرد: دانشنامه های جدید بدون امضای معاونت دانشجویی فاقد ارزش می شود.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اعلام کرد: صدور دانشنامه با شکل و محتوای جدید از 15 تیرماه آغاز می شود و اگر مجوز لازم از اداره نظارت قوه قضاییه صادر شود مدارک دانشگاه به زبان انگلیسی هم ارایه خواهد شد.
وی درباره رویکرد کمیته انضباطی دانشگاه در سال جدید، گفت: مقوله کمیته انضباطی در سال جاری از نظر ارشادی و نه تنبیهی مدنظر قرار گرفته است، آیین نامه های آن اصلاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه دانشجو باید شانیت خود و دانشگاه را بداند، افزود: دیدگاه کمیته انضباطی رافت اسلامی خواهد بود، زیرا دانشجویان ذاتا خطاکار نیستند و خطاهای سرزده از آنها را می توان به آنها گوشزد کرد.
وی با اشاره به ارایه وام شهریه 120 میلیارد تومانی ، افزود: 80 میلیارد تومان از این میزان حق دانشگاه آزاد است البته ریاست دانشگاه بر 70 میلیارد تومان نظر دارد که امیدوارم این منابع را جذب کنیم زیرا در این صورت دانشجویان می توانند از وام دراز مدت و بازپرداخت پس فراغت از تحصیل استفاده کنند.
به گزارش ایسنا ، دکتر رهنما در ادامه مشخص نبودن مرز فعالیت های معاونان دانشجویی با معاونان اداری مالی و فرهنگی را از مشکلات عدیده در واحدهای دانشگاهی عنوان کرد.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: طبق مصوبه جدید دانشگاه واحدهای جامع می توانند برای بهبود کیفیت از متخصص و کارشناس تغذیه استفاده کنند تا آنها بر تهیه، توزیع و طبغ غذا نظارت داشته باشند.

اعلام اسامی افراد استخدامی غیرهیات علمی در شهریور ماه
به گزارش ایسنا، مهندس میرشمسی در پنجاه و سومین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین گفت: سال گذشته حدود یک ونیم میلیارد تومان وام به مدارس از طریق صندوق سما پرداخت شد.
وی با تاکید بر اینکه باید رییس واحدها به هزینه مدارس و آموزشکده ها نظارت داشته باشند، ادامه داد: سال گذشته چهار مورد تخلف وجود داشت که دو مورد از آن از طریق شکایت به مرجع قضایی به میز محاکمه کشیده شد.
میرشمسی با بیان اینکه 70 درصد از درآمد مازاد مدارسی که از کیفیت مدیریتی و آموزشی بهره مند هستند، به مدارس بازگردانده می شود، گفت: سال گذشته 70 میلیون تومان به 240 مدرسه از این طریق اختصاص داده شد که این روند موجب انگیزه برای فعالیت بیشتر مدارس می شود.
وی از تشکیل سه کمیته در سازمان سما خبر داد و کمیته تخصصی جذب هیات علمی برای آموزشکده ها ، کمیته انتصابات برای بررسی و صدور احکام معاونین مدارس و کمیسیون انتصابات دفاتر فرهنگی را از عناوین این کمیته ها برشمرد.
رییس سازمان مدارس سما در خاتمه بیان کرد: با توجه به این که حدود 9 سال از برگزاری آزمون متمرکز برای استخدام غیرهیات علمی می گذرد اما متاسفانه گزارش هایی درباره جذب نیروهای بدون آزمون داده می شود.


+ salam bax


+ به امید جدایی از لرستان


+ سلام..بر روزیم.....






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           




IS