سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
دانشگاه آزاد الیگودرز
من موسوی .یه دانشجو الیگودرزی .رشته کامپیوتردانشگاه لرستان در الیگودرز.بچه های دانشگاه آزاد الیگودرزخیلی دیر آپدیت می شه چون واقعا سرم شلوغه.***تقدیم به تمامی دخترها وپسرهای دانشگاه آزاد واحد الیگودرز*****
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 498877
کل یادداشتها ها : 85
خبر مایه


طبیعت زیبای  بختیاری

 

ابشار اب سفید الیگودرز

 

 الیگودرز، در بین شهرستان های استان لرستان شهرستان الیگودرز با وسعت بیش از 8هزار کیلومترمربع و با ارتفاع 2هزار متر از سطح دریا بیشترین سهم را از مناظر دیدنی و طبیعی لرستان به خود اختصاص داده است.

  از بین این مناظر طبیعی می توان به آبشارهای آب سفید و چکان به عنوان مهمترین مناظر طبیعی این شهرستان نام برد.

شهرستان الیگودرز دارای مناطق گرشگری بسیار زیاد وزیبایی است واین زیبایی به حدی است که به این شهرستان لقب عروس لرستان داده اند.

سراب‌های غار تمندرو گردکانک، سراب‌های ماهی‌چال، گایکان و سردره، غارهای تمندر و بزنوید و قلعه سیله از دیگر دیدنی های این شهرستان است.


آبشار آب‌سفید یکی از آبشارهای شهرستان الیگودرز است که به عروس زیبای آبشار های ایران معروف است.

آبشار آب سفید الیگودرز در منطقه پشتکوه ذلقی در حدود 50 کیلومتری شهر الیگودرز در منطقه ای بنام پشتکوه ذلقی واقع شده است و در فصل بهار پذیرای گردشگران زیادی است.

پوشش جنگلی و گیاهی در اطراف آبشار زیبایی و طراوت خاصی به این منطقه توریستی داده است.

آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید و ارتفاع آن نزدیک 70 متر و عرض تاج آن در فصل پر آبی حدود 8 متر است. این آبشار به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به دز می‌ریزد.

آب این آبشار به سبب برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌آید به همین سبب به آب سفید معروف شده است. این آبشار در دره‌های تاریکی که چند هزار سال پیش توسط آب بوجود آمده قرار دارد.

جاده آبشار آب سفید الیگودرز یکی از جاده های بسیار دیدنی است، به گونه‌ای که ‌هر رهگذر را مسحور جلوه‌های زیبا و بی بدیل خود می‌کند.

در طول راه، چندین رودخانه پر آب با کناره‌های بسیار زیبا و دیدنی و روستاهای کوچک و بزرگی به چشم می‏‌خورد.

مسافران با طی کردن مسیر کوتاهی به دور از هیاهوی شهرنشینی ساعاتی و حتی بعضاً چندین روز را در این منطقه سپری می کنند.

آبشار آب سفید درمنطقه ای ییلاقی با کوه های سر به فلک کشیده و درختان زیبای بلوط و گردو و آب و هوایی خنک و دلنشین که حتی در تابستان برای گذران شب در کنار آن  به ناچار باید به چادر و آتش  پناه برد، قرار دارد.

اگر در خلوت صبح مقابل این عروس سفیدپوش بنشینی و لحظه ای به صدایش گوش کنی  با تو سخن می گوید، سخن از قدرت و عظمت حضرت باری تعالی، قدرتی که ما انسانها از درک واقعی آن عاجزیم.


آبشار آب سفید در 50 کیلومتری شهرستان الیگودرز قرار دارد و تنها مسیر آن از روستاهای کاکلستان و قلیان می گذرد  که در سال های  گذشته آسفالت آن به طور کامل انجام شده است و آب آن نیز یکی از بهترین و سالم ترین آب های معدنی به شمار می رود.

در امتداد مسیر دسترسی به این آبشار، زیارتگاه مومد حسن قرار دارد که در میان ساکنان مناطق بختیاری نشین از جایگاه بالا و احترام ویژه ای برخوردار است.اب سفید


20...       اولین...
+ salam bax


+ به امید جدایی از لرستان


+ سلام..بر روزیم.....






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           




IS